Friday, December 9, 2011

Kayuhan Hijau Gunung Senyum - Perpustakaan Desa Teluk Sentang

 1. Tempat singgahan seterusnya adalah Perpustakaan Desa Teluk Sentang. Untuk menjayakan pengisian Kayuhan Hijau, peserta perlu disalurkan ilmu-ilmu tentang kesedaran alam sekitar. Perpustakaan boleh digunakan bagi mendapatkan ilmu-ilmu tersebut.
 2. Berhampiran Perpustakaan Desa Teluk Sentang ini ada sebuah pentas yang sering digunakan oleh penduduk kampung untuk menjalankan pelbagai aktiviti kemasyarakatan mereka. Antara pengisian lain yang boleh dijalankan adalah kempen kebersihan seperti mengutip sampah.
 3. Singahan d Perpustakaan Desa Teluk Sentang ini adalah bagi menyemai bibit-bibit membaca dikalangan anak-anak muda yang menyertai Kayuhan Hijau Gunung Senyum.
4. Bukan senang untuk membina minat membaca. Minat membaca amat susah diterapkan apabila pemimpin sendiri tidak membaca. bagi menyiapkan anak-anak muda fixie bagi menjadi pemimpin masa akan datang, mereka perlu diterapkan minat membaca. Minat membaca dikaitkan dangan minat ilmu. Kalau pemimpin tidak minat membaca pemimpin tiada ilmu. Membaca disini bermaksud membaca buku.

No comments:

Post a Comment