Monday, December 12, 2011

Kayuhan Hijau Gunung Senyum - sampai

 1. Ini adalah peserta yang terakhir sampai dengan basikal Jamis Durango 1.
 2. Ini juga peserta yang terakhir sampai dengan basikal Cannondale F3000SL. Basikal ini masih mampu membawa tuannya 40km perjalanan pergi dan 40kma lagi perjalanan balik.
 3. Bercerita dengan kakitangan Pejabat Hutan Temerloh yang bertugas menjaga Gunung Senyum. beliau telah bertugas selama 11 tahun menjaga Gunung Senyum. Sesiapa yang yang hendak memanjat Gunung Senyum perlu mendapat izin dari Penunggu Gunung Senyum.
 4. Terkejut juga saudara Faiz apabila mendengar ada Penunggu Gunung Senyum. Sebenarnya petugas Pejabat Hutan inilah penunggu di Gunung Senyum ini. Macam-macam cerita telah dikutip oleh kakitangan yang telah menjadi Penunggu Gunung Senyum selama 11 tahun. Bermula dengan jalan batu kawi dan pejabat lama, sampai kepada jalan tar dan pejabat sekarang yang dibina pada tahun 1992.
5. Menggunakan basikal pinjam jenama Marine. Mohd Faiz b Sofian Penolong. Pengarah Bahagian Elektrikal di Jabatan Bekalan Air (JBA) Kuantan. Basikal asal beliau berjenama Raleigh. Kayuhan Hijau Gunung Senyum ini adalah kayuhan yang paling jauh pernah disertai oleh saudara Faiz iaitu 40 km.

No comments:

Post a Comment