Monday, May 30, 2016

Nasi Ayam Hainan Saiful Pokok Ceri (Jalan Bukit Ubi Kuantan Pahang Malaysia)

Pada hari Sabtu 29 Mei 2016 sepasang 'Orang Putih' pengayuh basikal dari Eropah? telah memilih untuk mencari kedai makan di Jalan Buki Ubi Kuantan Pahang Malaysia.

Mereka memilih untuk menikmati cendol mamak bawah pokok ceri dan  Nasi Ayam Hainan Saiful Bawah Pokok Ceri.Mereka kelihatannya sungguh seronok menikmati Nasi Ayam Hainan Saiful Bawah Pokok Ceri.

Mereka kata Nasi ayam Hainan Saiful Pokok Ceri ini 'Best On The Road'. Mereka memberikan pelekat yang mereka bawa dari eropah? sebagai tanda bahawa mereka pernah singgah makan disini. Encik Saiful sekeluarga rasa amat teruja menerima pelekat tersebut. Katanya ini adalah pelekat yang 'rare'. Apa yang ditulis pada pelehat tersebut adalah ...(mungkin)..Stoje no srodku drogi 2 odchylong gapi sie niebo tak tatwo mozna zopomniel jak jest swiat.

Maka dijemputlah kelab-kelab basikal di Pahang untuk singgah di kedai Nasi ayam Hainan Saiful Pokok Ceri untuk melekatkan pelekat kelab masing-masing.

Sebenarnya Encik Saiful bukanlah peminat lumba basikal, beliau dulu adalah pelumba basikal zaman-zaman Osman Limat. Tetapi cahaya masa depan tidak cerah dalam lumba basikal. Maka memilih untuk mengambil alih kedai makan ayahnya di Bawah Pokok Ceri. Maka kini beliau adalah generasi kedua yang berniaga di Bawah Pokok Ceri ini.

Sama-sama kita memberikan sokongan. Nasi Ayam Hainan Saiful Pokok Ceri adalah 'The Best At Bawah Pokok Ceri' di persimpangan lampu isyarat Jalan Bukit Ubi.

 Pelekat kenangan.
 Dipelawa kelab-kelab di Pahang.
 Ayam ada dua jenis.
 Nasi Ayam Hainan dan Nasi Ayam Putih Bawah Pokok Ceri.
 Bertempat di Jalan Bukit Ubi.
 Nasi Ayam ini adalah kesukaan masyarakat cina.
 Pelancong cina dari Saingapura selalu singgah untuk menikmati Nasi Ayam Hainan Saiful Pokok Ceri (Jalan Bukit Ubi Kuantan Pahang Malaysia).
 Sedia menerima tempahan.
Encik Saiful mengusahakan kedai Nasi Ayam Hainan Saiful Pokok Ceri (Jalan Bukit Ubi Kuantan Pahang Malaysia) bersama isteri dan anak-anak. Beliau tidak mengupah pekerja kerana ini adalah perniagaan keluarga. Perniagaan ini diwarisi dari ayahnya yang juga telah 30 tahun berniaga disini.

No comments:

Post a Comment